Ο Mel Gibson, o Tom Hanks και η Alexandra Paul μιλούν σε ένα ντοκιμαντέρ διαφορετικό από τα άλλα, σε αφήγηση του Martin Shin. To ντοκιμαντέρ ονομάζεται «Who killed the electric car» και μπορείτε να το παρακολουθήσετε ή να το κατεβάσετε από το Διαδίκτυο.
Το βασικό θέμα δεν έχει να κάνει με παραφυσικά φαινόμενα, μυστικές οργανώσεις ή γενοκτονίες, αλλά με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο (electric vehicle ή EV). Ως γνωστόν, τα EV κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, μπαίνουν στην πρίζα και επαναφορτίζουν τις μπαταρίες τους. Η κατασκευή τους είναι εξαιρετικά απλή, η λειτουργία τους αξιόπιστη, έχουν πολύ λιγότερα μηχανικά μέρη από τα συμβατικά αυτοκίνητα και δεν εκλύουν ρύπους προς το περιβάλλον. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως το ηλεκτρικό Smart με τους 41 ίππους καταναλώνει 12 kWh ανά 100 χλμ., τιμή που με τα ευρωπαϊκά στάνταρ αντιστοιχεί σε 2 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα. Ενα βενζινοκίνητο έχει τουλάχιστον το τριπλάσιο κόστος κίνησης.
«Ρυπογόνα» μπορεί να τα αποκαλέσει κανείς όταν η ηλεκτρική ενέργεια που καταναλώνουν προέρχεται από κάποιο εργοστάσιο παραγωγής με λιγνίτη, κάρβουνο, ουράνιο κ.ά. Οταν όμως η ηλεκτρική ενέργεια προέρχεται από αιολικά πάρκα και υδροηλεκτρικούς σταθμούς; Αυτό το σενάριο δεν άρεσε καθόλου στις πετρελαϊκές εταιρείες, ούτε σε κυβερνήσεις που πλουτίζουν από τον μαύρο χρυσό.
Η ενεργειακή εξάρτηση των μεταφορικών μέσων από το πετρέλαιο έμοιαζε σαν εφιάλτης γι’ αυτούς. Η εξέλιξη των EV έπρεπε πάση θυσία να σταματήσει. Ετσι και έγινε. Το 1996 η GM αποφάσισε να προχωρήσει στην παραγωγή του EV1, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αυτονομία 150 χλμ. που κυκλοφόρησε στην Καλιφόρνια. Το EV1 όμως ήταν επικίνδυνο για τους πετρελαιάδες, οι οποίοι φρόντισαν να το στείλουν στο δικαστήριο με την δικαιολογία πως τα EV είναι επικίνδυνα για το περιβάλλον και ρυπαίνουν. Αν είναι έτσι, τότε γιατί δεν δικάζονται και τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα; Τελικά, το EV1 κρίθηκε ένοχο και αμέσως διατάχθηκε η απόσυρση όλων των αντιτύπων του. Οχι μόνο το διέκοψαν ως project, αλλά φρόντισαν να το αφανίσουν κιόλας. Μέχρι τον Απρίλιο του 2003 είχε αποσυρθεί και το τελευταίο EV1.
Οι συμφεροντολόγοι είχαν καθαρίσει με δαύτο και το στημένο παιχνίδι με την άνοδο του βαρελιού είχε ξεκινήσει. Από εκείνη τη χρονιά μέχρι το 2005 οι εταιρείες μαύρου χρυσού («ExxonMobil», «Tecaco-Chevron», «Conocco-Philips» κ.ά.) είχαν διπλασιάσει τα κέρδη τους από 33 σε 64 δισ. δολάρια. Τα πράγματα όμως έχουν αλλάξει και το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει την ευκαιρία στο μέλλον να πάρει εκδίκηση. Και όλα αυτά οφείλονται στον κύριο CO2, τον οποίο κανένας δεν επιθυμεί. Χάρη σε αυτόν οι κατασκευαστές είναι πλέον υποχρεωμένοι να στραφούν προς τα EV, αν δεν θέλουν να λογοδοτούν στην Κομισιόν.
Η βελτίωση των μπαταριών και κατ’ επέκταση η αυτονομία των EV είναι καθαρά θέμα χρόνου. Οπως και η εκδίκησή τους για την άδικη καταδίκη τους…
Η ενεργειακή εξάρτηση των μεταφορικών μέσων από το πετρέλαιο έμοιαζε σαν εφιάλτης γι’ αυτούς. Η εξέλιξη των EV έπρεπε πάση θυσία να σταματήσει. Ετσι και έγινε. Το 1996 η GM αποφάσισε να προχωρήσει στην παραγωγή του EV1, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αυτονομία 150 χλμ. που κυκλοφόρησε στην Καλιφόρνια. Το EV1 όμως ήταν επικίνδυνο για τους πετρελαιάδες, οι οποίοι φρόντισαν να το στείλουν στο δικαστήριο με την δικαιολογία πως τα EV είναι επικίνδυνα για το περιβάλλον και ρυπαίνουν. Αν είναι έτσι, τότε γιατί δεν δικάζονται και τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα; Τελικά, το EV1 κρίθηκε ένοχο και αμέσως διατάχθηκε η απόσυρση όλων των αντιτύπων του. Οχι μόνο το διέκοψαν ως project, αλλά φρόντισαν να το αφανίσουν κιόλας. Μέχρι τον Απρίλιο του 2003 είχε αποσυρθεί και το τελευταίο EV1.
Οι συμφεροντολόγοι είχαν καθαρίσει με δαύτο και το στημένο παιχνίδι με την άνοδο του βαρελιού είχε ξεκινήσει. Από εκείνη τη χρονιά μέχρι το 2005 οι εταιρείες μαύρου χρυσού («ExxonMobil», «Tecaco-Chevron», «Conocco-Philips» κ.ά.) είχαν διπλασιάσει τα κέρδη τους από 33 σε 64 δισ. δολάρια. Τα πράγματα όμως έχουν αλλάξει και το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει την ευκαιρία στο μέλλον να πάρει εκδίκηση. Και όλα αυτά οφείλονται στον κύριο CO2, τον οποίο κανένας δεν επιθυμεί. Χάρη σε αυτόν οι κατασκευαστές είναι πλέον υποχρεωμένοι να στραφούν προς τα EV, αν δεν θέλουν να λογοδοτούν στην Κομισιόν.
Η βελτίωση των μπαταριών και κατ’ επέκταση η αυτονομία των EV είναι καθαρά θέμα χρόνου. Οπως και η εκδίκησή τους για την άδικη καταδίκη τους…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου